Boem is ho! - Reisverslag uit Bannockburn, Nieuw Zeeland van Jeroen&Wendy - WaarBenJij.nu Boem is ho! - Reisverslag uit Bannockburn, Nieuw Zeeland van Jeroen&Wendy - WaarBenJij.nu

Boem is ho!

Door: Wen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen&Wendy

18 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Bannockburn

Zo inmiddels is het laatste verslag al van een goede week geleden, we hebben het ontzettend goed hier dus ik ga jullie een korte samenvatting geven en daarna weer lekker genieten van het zonnetje en het wijntje op ons terras.
Jaja, langzaam begint de herfst hier, maar daar merken we nog niet zo veel van met 24 graden in korte broeken en jurkjes

Vorige week zondag is een ander nichtje van Oom en Tante ook nog een nachtje wezen logeren, zij hadden net het Zuidereiland gehad en hadden nog wat leuke tips voor ons. Thx Ron en José!

Een bezoekje aan het wereldberoemde Pegasus Bay (bij de wijnliefhebbers dan hè) prachtig landgoed met heerlijke wijnen.

Sinds afgelopen dinsdag zijn we op minivakantie met mam in het zuidelijke deel van het Zuidereiland. Dus kort gezegd was dit ons programma:
- moeraki (naar de vuurtoren met zonsondergang pinguïns spotten en zeehonden, de boulders bij zonsopgang, heerlijk eten bij Fleurs place, start van de Southern Scenic Route, die we vandaag afgerond hebben)
-vanuit Moeraki via Dunedin naar de Carlins. Middenin Dunedin maakten we kennis met Lynne, een vrouw van middelbare leeftijd met een grote liefde voor haar Ford Camaro. Beetje jammer voor haar dat zij die tegen ‘just a rental’ aanreed terwijl wij moesten wachten op een invoegmomentje. Gelukkig iedereen oké, behalve onze rental die nu wat schade heeft, maar nog prima kan doorrijden.
- curio Bay, in een schattig zwart schuurtje op de heuvel met uitzicht over de hele baai. Schapen en koeien om ons heen. Pinguïns opwachten aan t strand, zeehonden spotten. Wandeling naar de vuurtoren van Nugget Point, ook door mam, mèt rollator! Supergaaf stukje
- ‘s Avonds begon het te regenen en het heeft de hele nacht gestormd. Daar werd ik natuurlijk heel blij van! Vooral de uitzichten op de baai tijdens het ontbijt!
- naar Te Anau met een kleine tussenstop bij het zuidelijkste punt van het Zuidereiland, Slope Point. Daar vervolgens twee fikse hagelbuien over ons heen krijgen...Maar ook hier was het uitzicht fenomenaal!
- naar de Milford Sound met z’n drietjes. Een zonovergoten dag in de Milford, dat komt niet zoo vaak voor. Ook is het trouwens heel bijzonder dat we wel vier zeehonden hebben gezien en meer niet... de beesten lagen waarschijnlijk een baai verder in alle rust te genieten van het mooie weer.
Op de terugweg een niet-toeristisch paadje genomen naar de Chasm (waterval) waar de toeristen over een mooi pad geleid worden. Wij besloten daar vanaf te wijken en dat werd beloond met een veeeeel mooier uitzicht dan al die toeristen! Vervolgens waren we wel als laatste terug bij de bus...ahum
- naar Cromwell waar we nu in het zonnetje zitten. Geluncht bij een Frans tentje in Arrowtown ( mét crêpes en Oranginaaaaaa) en nog ene korte kijkestop bij de Bungeebrug. Niemand van ons had de behoefte zich er vanaf te storten. vanmiddag naar wat wineries geweest met Jeroen. Supervet hier, wijngaarden zover als je kan kijken!

Morgen gaan we verder naar Tekapo en daarna weer richting thuis, bij oom en tante!

We genieten volop!!!

• 18 Maart 2018 - 07:22

Mandy:

Super verhaal weer. Goed bezig en fijn dat we nog een snelle samenvatting kregen;-) Fijne reis nog!!!

• 18 Maart 2018 - 09:02

Simone:

Super leuk al jullie verhalen. Geniet er nog maar lekker van. En de groetjes aan jullie mam. Xx

• 18 Maart 2018 - 11:28

Rita:

Hey Wendy en Jeroen,super het lezen van jullie verhalen. Geniet nog maar lekker daar. Hier is het weer erg koud brrr. Fijne voortzetting van jullie vakantie nog. Groetjes Rita